"Solo hay dos días al año en que no se puede hacer nada. Uno es ayer y otro es mañana..." Dalai Lama
Para Salovey e Mayer (1990) a intelixencia emocional consiste na habilidade para manexar os sentimentos e as emocións , discriminar entre elas e utilizar estes coñecementos para dirixir os propios pensamentos e accións. Goleman que divulga posteriormente (1995) este concepto, considera que o CE (coeficiente emocional) pode sustituir no futuro ao CI (coeficiente intelectual) xa que éste non é un bo predictor de éxito na vida.
O CI non dí nada de cómo unha persoa é quen de reaccionar diante as vicisitudes da vida. Os que teñen "éxito" se diferencian nas súas habilidades, presentes desde a infancia, para dominar a frustración, controlar as emocións e interactuar con outras persoas. A correlación entre coeficiente intelectual e benestar emocional é baixa ou nula.
A intelixencia emocional é unha das habilidades da vida; unha meta-habilidade que determina en qué medida podemos utilizar outras habilidades que posuímos. Consiste en coñecer as propias emocións. O principio de Sócrates "coñécete a ti mesmo" fálanos disto. É, ter conciencia e recoñecer un sentimento no momento en que brota. Ùnha incapacidade neste sentido déixanos a merced das emocións incontroladas. Ademais, a habilidade para manexar os propios sentimentos a fin de expresalos de forma axeitada e a habilidade para suavizar as expresións de ira, furia ou irritabilidade é fundamental nas relacións interpersoais.
A emoción tende a impulsar á acción. Por iso as emocións e a moticación están íntimamente relacionadas. Encamiñar as emocións e a motivación cara o logro dos obxectivos é esencial para prestar atención, auto-motivarse e manexar e realizar actividades creativas. O autocontrol emocional leva consigo a demora das gratificacións e o dominio da impulsividade.
É fundamental recoñecer as emocións dos demais. O "don de xentes" fundamental é a empatía que é o fundamento do altruismo. As persoas empáticas sintonizan mellor cos sutís sinais que indican o que os demais precisan ou desexan. A arte de establecer boas relacións e a competencia social son a base da eficiencia persoal.
A emoción tende a impulsar á acción. Por iso as emocións e a moticación están íntimamente relacionadas. Encamiñar as emocións e a motivación cara o logro dos obxectivos é esencial para prestar atención, auto-motivarse e manexar e realizar actividades creativas. O autocontrol emocional leva consigo a demora das gratificacións e o dominio da impulsividade.
É fundamental recoñecer as emocións dos demais. O "don de xentes" fundamental é a empatía que é o fundamento do altruismo. As persoas empáticas sintonizan mellor cos sutís sinais que indican o que os demais precisan ou desexan. A arte de establecer boas relacións e a competencia social son a base da eficiencia persoal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario