"La televisión nos proporciona temas sobre los que pensar, pero no nos deja tiempo para hacerlo". Gilbert Cesbron.
Noam Chomsky elaborou unha lista con 10 estratexias de manipulación a traveso dos medios de comunicación:
O elemento fundamental de control social é a estratexia da distracción, que consiste en desviar a atención do público dos problemas importantes e dos cambios decididos de antemán polas élites políticas e económicas para manternos ocupados en actividades e informacíóns insignificantes "...de volta á granxa como o resto dos animais" (cita do texto: "Armas silenciosas para guerras tranquilas").
A segunda estratexia consiste en crear un problema para logo ofrecer solucións; se crea unha situación prevista para causar unha reacción no público a fin de que éste sexa o que demande as medidas que se desexa que aceptemos; por ejemplo, crear unha crise económica para facer aceptar como un mal necesario o retroceso dos dereitos sociais e o desmantelamento dos servizos públicos.
Para que se acepte unha medida inaceptable, basta aplicala gradualmente. Deste xeito se impuxeron as condicións do neoliberalismo durante as décadas dos oitenta e os noventa no mundo e se están a impoñer en España co Goberno actual, respaldados polos Lobbys e os poderes económicos mundiais e nacionais (FMI, Unión Europea, CEOE, Banco de España...): privatizacións, precariedade, felixibilidade laboral, desemprego en masa, salarios indecentes que provocarían unha revolución se se impuxeran dunha soa vez.
A estratexia de diferir consiste en presentar a proposta como "dolorosa e necesaria" tratando de obter a aceptación pública para o futuro (reforma das pensións, recortes salariais,...), porque é máis fácil aceptar un sacrificio futuro que inmediato.
Dirixirse ao público con discursos, argumentos, personaxes e entonación infantís, como se o espectador fora un neno ou un deficiente mental.
Utilizar o aspecto emocional moito máis que a reflexión para implantar ou inxertar ideas, desexos, medos e temores, compulsións ou reducir comportamentos...
Manter ao público na ignorancia e a mediocridade; a calidade da educación para as clases sociais inferiores debe ser o máis pobre e mediocre posible, de tal forma que a distancia en medios e educación entre as clases inferiores e as superiores sexa imposible de alcanzar.
Estimular ao público para que sexa complacente coa mediocridade, crer que é moda o feito de ser estúpido, vulgar e inculto...
Reforzar a autoculpabilidade; facerlle crer ao individuo que é o culpable da súa desgraza, pola súa probe intelixencia, da falta de capacidade ou de non facer esforzos, o que xera un estado depresivo na poboación cuios efectos son a inhibición.
Coñecer aos individuos mellor do que se coñecen eles mesmos. Nos últimos 50 anos, a ciencia xerou unha crecente fenda entre os coñecementos do público e os das élites dominantes. O sistema consiguiu coñecer ao individuo mellor que el a sí mesmo.
As élites e os poderes dominantes (Lobbys), utilizan os medios de comunicación social: prensa, televisión e radio (Telediarios, tertulianos, publicidade...) como instrumentos para conseguir implementar aquelas medidas que lles interesen entre a poboación. Calquera que se deteña a analizar calquera tertulia ou tertuliano dos actuais programas de televisión non terá que facer moito esforzo para decatarse que, o que nos contan son milongas e que, o único que perseguen é, utilizando as estratexias mencionadas, servir da mellor maneira posible a quen lles paga.
"La televisión ha hecho mucho por la psiquiatría: no sólo ha difundido su existencia, sino que ha contribuido a hacerla necesaria". A. Hitchcock
No hay comentarios:
Publicar un comentario