Cando se dí de alguén que "vale un millón de dólares" para dicir que ten un millón de dólares, parece que a esencia de ser consiste en ter. Buda ensina que para alcanzar a etapa máis elevada do desenrolo humano, non debemos anhelar posesións. Jesús dí: "...qué aprovecha al hombre, si se granjeara todo el mundo, y se pierda él a si mismo...?. Eckhart ensina que "...non permitirlle ao ego ser un estorbo no noso camiño, é a condición para lograr a saúde e a forza espiritual... ". E, por último, Marx manifesta que o luxo é un defecto, tanto como a pobreza, e a nosa meta debe consistir en ser moito, e non en ter moito.
A diferencia entre ser e ter está, fundamentalmente, nunha sociedade interesada polas persoas e outra interesada polas cousas. A orientación a ter é característica das sociedades occidentais, nas que o afán de lucro, fama e poder, son o problema que domina a vida das persoas. A persoa occidental non pode comprender o espíritu dunha sociedade que non estea centrada na propiedade e na codicia.
Ser constitúe unha sustancia permanente, intemporal e inmutable, oposto a devir tal como o expoñen Parménides e Platón. Sen embargo ter está máis vinculado á existencia como proceso, tal como a expoñen Heráclito e Hegel e que está relacionado co concepto da vida como un proceso kármico do hinduísmo, o budismo e o jainismo.
A educación converxente educa para reter, non para comprender. As escolas fabrican paquetes de coñecementos cuxa propiedade está vinculada ao prestixio social sen ter en conta a creatividade da diverxencia. Na aprendizaxe do proceso de ter, a meta é reter o aprendido, mentres que na de ser, o "recipiente" vacío de palabras e ideas se troca por unha actitude de escoitar e captar dun xeito activo e productivo. O que escoita estimula o pensamento, algo vital para que a memoria recorde a conciencia do ser. O coñecemento comenza coa conciencia do engano dos sentidos, coa desilusión. O concepto freudiano do coñecemento dun mesmo se basea na idea de destruir as ilusións.
O occidental sustituíu a incorporación simbólica e máxica pola incorporación material. A actitude inherente ao consumismo é a de devorar (incorporar) a todo o mundo, posuílo para aliviar a angustia vital. A fe do ter, é a fe a fórmulas creadas polas que o individuo acepta o sometemento a unha burocracia que alivia da farragosa tarefa de pensar por un mesmo e de tomar decisións. Por qué non aceptar a certidume se só require renunciar á independencia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario